Conceptontwikkeling

Hoe vertaal je strategie naar een passende online propositie? Welke uitstraling en functionaliteit horen bij het merk en de doelstellingen? Wat zijn de verwachtingen van de klant en hoe worden de belangen tussen marketing en sales gebalanceerd? Deze vragen staan centraal bij het bepalen van het concept.

Tijdens de conceptbepaling wordt gezamenlijk bepaald welke functionaliteiten in welke online kanalen worden ingezet en wordt het interactie ontwerp bepaald. Om interne afstemming te bereiken gebruiken wij hiervoor workshops en interviews. Hierin kan o.a. een pain/gain matrix op worden gesteld waarbij wij inspanningen afwegen tegen impact.

Ook wordt een online visuele identiteit op hoofdlijnen ontwikkeld. Gebruikerstesten worden ingezet om usability en aansluiting bij de doelgroep te garanderen.

Deliverables

Het concept wordt vastgelegd en gepresenteerd alvorens deze wordt opgeleverd. Elementen die hierin terugkomen zijn:

  • Navigatie / Sitemap
  • Functioneel concept
  • Grafisch concept
  • Visuele identiteit / huisstijl
  • Clickable demo’s